fbpx

Co dělat v případě poruchy internetového připojení?

Co dělat v případě poruchy internetového připojení?

15. 5. 2017 · rubrika: Nezařazené, Technologie

Naši zákazníci se na oddělení technické podpory obracejí nejčastěji s problémem ohledně domácí bezdrátové sítě (Wi-Fi routeru a jeho dosahu či výkonnosti) a ohledně závady pomalého nebo nefunkčního internetového připojení.

Domácí bezdrátová síť

V případě domácí bezdrátové sítě převážně platí, že rychlost internetového připojení vzduchem (přes Wi-Fi) je o něco pomalejší, než připojení kabelem. V současné době máme v nabídce výkonné routery, které pracují na frekvenci 2,4 GHz i 5 GHz (DUAL BAND). Stejně ale platí, že pokud zákazník vyžaduje maximální možnou rychlost, měl by se pokusit zařídit si svou domácí síť co možná nejlépe.

domácí bezdrátová síť

Jak zrychlit domácí bezdrátovou síť?

  1. Připojte své hlavní zařízení kabelem a pozorujte rozdíl. Tak nejlépe zjistíte slabiny Vaší domácí bezdrátové sítě.
  2. Přesuňte svůj WiFi router na vhodnější místo, blíže k připojovaným zařízením.
  3. Pokud je to možné, připojte co nejvíce svých zařízení trvale kabelem.

Neváhejte se na nás obrátit v případě, že potřebujete nějakou radu ohledně nastavení domácí bezdrátové sítě.


Porucha internetového připojení

Pokud dojde k závadě na internetové síti STARNET, tým technických pracovníků ji řeší v nejkratším možném čase a ve většině případů zákazníka ani nepostihne. Přesto se může stát, že dojde k poruše, kterou nezachytí náš monitoring a často může pomoci sám zákazník vhodným řešením:

Co dělat v případě potíží s internetovým připojením?

  • Zkontrolujte zapojení všech kabelů (někdy se stane, že se kabel mechanicky poškodí, vypadne ze zásuvky routeru apod.)
  • Zkontrolujte stav routeru dle signalizačních diod. Každý router je jenom technické zařízení, které se může po letech provozu porouchat.
  • Vytáhněte router na několik sekund z elektrické zásuvky a pak jej zase zapojte zpět.
  • V případě, že máte na domě samostatnou anténu pro příjem internetu (typicky na rodinném domě), zkuste i tuto odpojit ze zásuvky a zase zapojit zpátky. Mohlo dojít k „zatuhnutí“ jejího firmware.

Pokud po provedených krocích potíže přetrvávají, kontaktujte naše oddělení technické podpory, kde rádi se vším pomůžeme.


Potřebujete více informací?

Zavolejte nám zdarma na linku: 800 555 025

Nebo použijte některý z dalších kontaktů.

Můžete také zkusit on-line objednávku služeb.